Digitālais mārketings filmu industrijā

Jaunas filmas radīšana nenozīmē, ka tā gūs panākumus. Piesātinātas informācijas vides apstākļos ir būtiski piesaistīt skatītāju uzmanību un to var panākt izmantojot visdažādākos līdzekļus. Digitālais mārketings, sevišķi sociālie tīkli, Youtube un optimizācija Google vajadzībām ir vieni no visbiežāk izmantotajiem paņēmieniem.

Pētījumi liecina, ka Holivudas lielāko grāvēju reklamēšanai tiek izlietoti līdz pat 100 miljoniem dolāru. Diemžēl ne vienmēr lielākie tērētāji arī gūst lielākos panākumus. Partizānu mārketinga paņēmiemi, kvalitatīvi sagatavoti treileri, auditorijas pulcēšanās vietu apzināšana un uzrunāšana nereti dod vienlīdz labus vai pat labākus panākumus. Protams, arī vides reklāms un reklāmas televīzijā var palīdzēt kāpināt interesi un rezultātā ieguldījumi atmaksājas. Interesanti, ka pēdējos gados aizvien biežāk tiek lietota arī seo optimizācija – https://www.seo.lv/pakalpojumi/seo-optimizacija/ interneta meklētāju, sevišķi Google vajadzībām.

Kā filmu veidotāji izmanto SEO?

Aizvien vairāk cilvēki lielāko daļu sava brīvā laika pavada internetā. Tradicionālos medijus sevišķi televizīju aizstāj Youtube skatīšanās, bet informācija tiek meklētā Google. Filmu veidotāju mārketinga komandas to zina un iegulda resursus, lai filmas mājas lapa parādītos pirmajās pozīcijās brīdī, kad tiek meklēti ar konkrēto filmu saistīti atslēgas vārdi? Mājas lapas optmizācija šāda mērķa sasniegšanai angliski tiek saukta par SEO.

Kādiem vārdiem mājas lapa tiek optimizēta? Bez jau pieminētā filmas nosaukuma ir svarīgi panākt, lai filmas mājas lapa būtu pirmajās pozīcijās arī uz aktieru, aktrišu un pārējās radošās komandas vārdiem. Katram no šiem personāžiem ir savs fanu loks, kas seko konkrētā cilvēka aktivitātēm. Šis arī ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ filmu radītāji piesaista jau zināmus aktierus un jaunajiem izsisties kļūst aizvien grūtāk.

Runājot par SEO, protams, nedrīkst aizmirst arī aktivitātes sociālajos tīklos, sevišķi Facebook. Ja nav vēlme ieguldīt naudu facebook reklāmās, ir būtiski sagatavot kvalitatīvus treilerus, mīmus un nelielus filmas fragmentus ar ko lietotāji varētu paši dalīties sociālajos tīklos. Panākot lavīnveida efektu, tiek atcelti facebook algoritma ierobežojumi un saturs tiek pārādīts ievērojami plašākam lietotāju lokam. Interesanti, ka popularitāte facebook vēlāk var palīdzēt uzlabot pozīcijas arī Google topos. Galvenais iemesls šādiem šķietami nesaistītiem panākumiem ir lielais linku skaits, ko rada blogu autori un masu mediji, kas monitorē sociālo tīklu populārākās tēmas.

Jaunieši vairs neskatās TV

Jaunākā paaudze daudz izteiktāk nekā 30 un 40-gadnieki lieto internetu, lai atrastu sev nepieciešamo informāciju, t.sk. izklaidi. Ņemot vērā, ka šī tendence tikai pieņemas spēkā, digitālais mārketings nākotnē kļūs aizvien nozīmīgāks. Tradicionālajiem medijiem tās gan ir sliktas ziņas, jo viņu izzušana bez plašas transformācijas kļūst par tuvāko desmitgažu jautājumu.

Jau šobrīd viedtālruņi sāk kļūt par galveno mediju, kas tiek lietots, lai piekļūtu internetam. Tas savukārt nozīmē, ka jebkurām aktivitātēm, kas paredzētas filmu popularizēšanai ir jābūt sagatavotām tā, lai piesaistītu jaunus apmeklētājus tieši no mobilajiem tālruņiem. Piesaistot auditorijas interesi konkrētai filmai, tā negribēs skatīties filmu savā tālrunī, bet dosies uz kino. Sociālie tīkli un seo pakalpojumi šajā kontekstā spēlēs ievērojamu lomu, jo jaunu un interesantu filmu radīšana ar jaunākajām tehnoloģijām kļūst aizvien vienkāršāka. Pieaugošās konkurences apstākļos cīņa par lietotāju uzmanību un rezulta’tā arī naudu pārcelsies uz internetu.

Filmu industrija mūsdienās

Video apskats par filmu industriju 21. gs TEDx sarunās.