Jebkura filmēšana ārpus studijas ietver zināmus riskus, īpaši situācijās, kad filmēšana ir plānota brīvā dabā. Ja Latvijas apstākļus mēs vēl varam lielākajā daļā gadījumu vismaz aptuveni paredzēt un zinam, tad filmēšana eksotiskākās zemēs ir saistīta ar daudz vairāk izaicinājumiem, sevišķi, ja centies darboties bez vietējo palīdzības. Piemēram, Londonā laikapstākļi var mainīties ļoti strauji un, ja no rīta spīd saule, tad tas vēl nebūt nenozīmē, ka pusdienlaikā nebūs lietus gāze. Ģeogrāfiskais novietojums padara meteo apstākļus ļoti mainīgus un ticēt savām acīm un asīm vien nevar.
Vēl ar daudz lielākiem izaicinājumiem ir jāsaskaras reizēs, kad plānojat filmēt, piemēram, Āzijā pēc vairākiem mēnešiem vai pat nākamajā gadā. Vēsturiskās prognozes šeit maz palīdz, taču ir ļoti būtiski ar tām iepazīties. Ir iemesli, kādēļ noteiktos mēnešos tropiskajos apgabalos viesnīcu cenas ir kapeikas no to cenām tūrisma pīķa sezonā. Ir būtiski iemesli, kādēļ noteiktos mēnešos viss ir lēts un tā ir musonu lietus sezona. Iespēja sagaidīt piemērotus laikapstākļus lietus sezonā ir ļoti niecīga, jo lietus var gāzt kā ar spaiņiem vairākas dienas no vietas. Jā, var paveikties, bet kopumā musonu laikā ūdens daudzums, kas nāk no debesīm ir vienkārši ļoti, ļoti liels. Ja Latvijā mēs runājam par lokālo dabas katastrofu – pirmo sniegu Rīgā un pilsētas vadība mūždien taisnojas, ka sniegu nevar paredzēt (pat, ja laika ziņās saka, ko citu), tad citur pasaulē ir vēl daudz trakāk. Piemēram, vēl pavisam nesen Grieķijā lietus dažu dienu laikā pilnībā applūdināja Atēnas, paņemot arī vairāku cilvēku dzīvības. Tiem, kas šajās dienās bija plānojuši uzņemt kārtējo seriāla sēriju rēķinas, ka tas gluži vienkārši nebija iespējams. Haoss satiksmē, policijas un armijas iesaiste un kopumā civilā katastrofa padarīja šādu variantu pilnīgi nulles līmenī. Kāds varētu apgalvot, ka apdrošināšana varētu pasargāt arī no šādiem riskiem. Diemžēl reālā dzīvē force-majeur apstākļi ir pietiekams iemesls, lai apdrošinātāji nemaksātu neko, bet par loģistikas un plānošanas kļūdām neviens nekad nemaksā.
Labākais un patiesībā arī vienīgais ieteikums, plānojot filmēšanas norises, ir ņemt vērā mainīgos laikapstākļus un necerēt, ka viss izdosies kā plānots. Patiesībā vislabākais ir necerēt vispār ne uz ko un pieņemt lietu gaitu tādu kāda tā ir. Mēs nevaram izmainīt lietu kārtību, bet varam izmainīt attieksmi pret tām.